Author Topic: Headset die er bij zit krijg ik niet werkend  (Read 2279 times)

0 Members en 1 gast bekijken dit topic.

Offline patrick-29

• Newbie
  • *
Headset die er bij zit krijg ik niet werkend
« on: Oktober 25, 2009, 06:09:12 am,2009 »
Hallo mensen ik heb een n97 nu heb je dat standaart headset er bij met bedrading .
Nou werkt ie wel met radio en mp3tje enzo .
Maar als ik er mee wil bellen dan doet ie het niet echt heel vreemd neemt er wel mee op maar hoor niks en ze horen mij niet .
Heb meerdere van deze headsets geprobeer maar lukt niet .
Als iemand mij bel en heb de headset in dan hoor ik hem wel over gaan in de set maar zodra ik opneem dan hoor ook dan weer niks echt heel vreemd iemand een idee ????
Greeeetzzzzzzz patrick

Nokia N97 forum

Headset die er bij zit krijg ik niet werkend
« on: Oktober 25, 2009, 06:09:12 am,2009 »

Offline bobsuur

• ERELID R.I.P
  • Hero Member
    • Bob's Thuispagina
Re:Headset die er bij zit krijg ik niet werkend
« Reply #1 on: Oktober 25, 2009, 07:34:54 am,2009 »
Hoi Patrick,
1. De standaard headset heeft GEEN microfoon. Als je hem inplugt zegt ie ook :Micro van telefoon gebruiken". Dus dat ze jou niet horen kan daardoor komen.
2. Er kunnen instellingen verkeerd staan:
a. Menu > Instellingen > Telefoon > Accessoires > Accessoire-instellingen > Hoofdtelefoon > Standaardprofiel
moet op "Actief profiel staan"
b. Menu > Instellingen > Telefoon > Accessoires > Accessoire-instellingen > Headset > Standaardprofiel
moet op "Actief profiel staan"
c. Menu > Instellingen > Telefoon > Accessoires > Accessoire-instellingen > Headset > Automatisch antwoorden
moet op "Aan" staan
Met deze instellingen werkt het bij mij wel, al moet je goed dicht bij de telefoon spreken. De standaard headset (zie ook elders op dit forum) is bepaald geen kwaliteitsproduct. Eigenlijk een schande voor zo'n duur toestel. Als je hem veel gebruikt zou ik het aanschaffen van een betere met een langer snoer, ingebouwde micro etc. of een draadloze bluetooth-versie overwegen. Nogmaals, da's eigenlijk niet netjes van Nokia bij dit toestel, maar het is niet anders.
Als dit allemaal niet helpt, terug naar de winkel!
Succes,
Bob
The SeniorWizz   -   Vierde wet van de thermodynamica: alles duurt langer en kost meer.

Nokia N97 forum

« Reply #1 on: Oktober 25, 2009, 07:34:54 am,2009 »

Offline johnferdivbeijnen

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: Oktober 25, 2009, 09:04:59 am,2009 »
ik kan dit niet begrijpen de meeste die ik ken hebben ook een standaard headset en das een kabel met afstabndbediengen en daar kun je een koptelefoon in pluggen  maar dit werkt perfect  tentweede deze kabel zit er zowieso bij anders werkt de radio ook niet dus  is dit dan geen illegale versie van de n97 die deze mensen hebben

Nokia N97 forum

« Reply #2 on: Oktober 25, 2009, 09:04:59 am,2009 »

Offline bobsuur

• ERELID R.I.P
  • Hero Member
    • Bob's Thuispagina
« Reply #3 on: Oktober 25, 2009, 09:42:01 am,2009 »
1. Wat jij beschrijft is de headset die standaard bij de N97 wordt geleverd. Zijn meer klachten over, zie elders op dit forum.
2. De draad van de headset wordt als antenne gebruikt voor de radio. Zie elders op dit forum voor een uitleg en test.

Als mensen een andere headset hebben dan hebben ze die ofwel los gekocht, ofwel een N97 gekocht waar door de leverancier een andere headset bij cadeau is gedaan.
Nogmaals: de standaard headset heeft zelf GEEN microfoon, GEEN afstandsbediening.
ECHTER!!! In de doos zit ook een afstandsbediening, die je tussen je headset en je phone kunt plaatsen! De digitale handleiding, waarvan ik je aanraad die even bij Nokia te downloaden omdat er veel meer in staat dan in het boekje dat bij de phone zat, zegt er dit over:
"Sommige headsets worden geleverd in twee delen, een externe afstandsbediening en een hoofdtelefoon. Een externe afstandsbediening bevat een microfoon en toetsen om een telefoongesprek te starten of te beŽindigen, het volume aan te passen en muziek of videobestanden af te spelen. Als u de hoofdtelefoon in combinatie met een externe afstandsbediening wilt gebruiken, sluit u deze aan op de Nokia AV-aansluiting in het apparaat en sluit u vervolgens de hoofdtelefoon aan op de afstandsbediening."
Is het zo wat duidelijker?
Succes,
Bob
« Last Edit: Oktober 25, 2009, 09:44:19 am,2009 by bobsuur »
The SeniorWizz   -   Vierde wet van de thermodynamica: alles duurt langer en kost meer.

Offline Phil

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reply #4 on: Oktober 25, 2009, 09:57:12 am,2009 »
..............voor mij wel, zo helder als:

Nokia N97 zwart, versie 22.0.110 sinds 20100727, +16Gb microSDHC, provider: Simyo

Offline Pookie

• Newbie
  • *
« Reply #5 on: December 08, 2009, 10:45:42 am,2009 »
Bij mij is het probleem andersom... ze horen mij wel (praat in mn phone), maar ik kan hun niet horen door mn oordopjes.. Erg vervelend, aangezien ik vaak muziek zit te luisteren... Ik heb bovenstaande instellingen ook al gecheckt... Verschillende oordopjes geprobeerd... maar werkt niet... Iemand suggesties wat t kan zijn?
« Last Edit: December 08, 2009, 12:22:49 pm,2009 by Pookie »

Offline bobsuur

• ERELID R.I.P
  • Hero Member
    • Bob's Thuispagina
« Reply #6 on: December 08, 2009, 12:21:48 pm,2009 »
Nee, dat hoort gewoon te werken, met of zonder afstandsbediening. Ik begrijp uit je post dat het altijd zo geweest is. Voor de zekerheid kan je de firmware update opnieuw uitvoeren, maar als dat niet helpt is hij stuk.

Offline erci

• Newbie
  • *
« Reply #7 on: Januari 16, 2010, 11:03:06 am,2010 »
veel mensen krijgen elke keer problemen dat het niet werkt.Worden die tel's wel nagekeken voordat ze de deur uit gaan?

Nokia N97 forum

« Reply #7 on: Januari 16, 2010, 11:03:06 am,2010 »